Trendforce گزارشی را منتشر کرد که پیشبینی میکند محمولههای تاشو در سال 2023 44 درصد افزایش مییابد. فروش بهبود یافته بر بازار لولاهای گوشیهای هوشمند OLED تاشو تأثیر میگذارد و به 500 میلیون دلار خواهد رسید.
طبق پیش بینی Trendforce، سال گذشته شاهد 12.8 میلیون گوشی هوشمند تاشو بودیم که در تقویم 2023 به بیش از 18.5 میلیون دستگاه خواهد رسید. سامسونگ در سال 2022 82 درصد از تمام دستگاه های تاشو را فروخت زیرا سازندگان دیگر مانند شیائومی، اوپو و ویوو دستگاه های خود را فقط در چین و در مقادیر محدود می فروشند.
اعداد مربوط به فروش تاشو فقط محصول جانبی تحلیل Trendforce است که در درجه اول بر بازار لولاها متمرکز بود. در حال حاضر، دو نوع لولا وجود دارد – اشکی شکل و U شکل. اولی شامل بسیاری از قطعات پیچیده است و هزینه “چند برابر بیشتر” از دومی دارد. این تحلیل پیشبینی میکند که با افزایش نرخ نفوذ مدلهای تاشو، سازندگان به دنبال اجزای مقرونبهصرفه و با شروع از لولا خواهند بود.
بازار کلی لولا به 500 میلیون دلار خواهد رسید که 14.6 درصد افزایش نسبت به سال قبل است. بازیگران کلیدی KH Vatech و S-connect هستند که هر دو لولاهای U شکل را برای سامسونگ تامین می کنند. برندهایی که لولای پیچیده تری را پذیرفته اند با سازندگانی مانند آمفنول و آسیا ویتال کامپوننتز کار می کنند.
Samsung Galaxy Z Fold4 vs Oppo Find N2
سازندگان نمایشگر همچنین به دنبال دانش فنی در مورد لولاهای تاشو هستند. CSOT از جریان تولید “نیمه مجموعه” پرده برداری کرد که یک صفحه نمایش OLED را در لولاهای مورد نیاز ادغام می کند و یک قطعه یک تکه را به ارمغان می آورد. این امر تولید را ساده می کند و دوام را بهبود می بخشد.
کاربران گوشی های هوشمند بیشترین نگرانی را در مورد چین خوردگی وسط پنل تاشو دارند و Trendforce ادعا کرد که سامسونگ از این موضوع اطلاع دارد اما به استفاده از لولای تک محور U شکل که شیار کمی روی صفحه نمایش می دهد ادامه خواهد داد. به این ترتیب، قیمت دستگاههای گلکسی زد فولد آینده را پایینتر نگه میدارد، اگرچه گزارش اخیر خلاف این را ادعا میکند، بنابراین باید دید اوضاع چگونه پیش خواهد رفت.